Toon alle categorieën

Ben jij een actieve sporter? Dan kun jij deze slaaptips wel gebruiken!

29 Jun 2016

Het lijkt me duidelijk dat een goede nachtrust voor iedereen ideaal is. Als je een actieve sporter bent, dan heb je nog meer baat bij een nacht heerlijk en vooral ontspannen slapen. Zeker nu de zomer weer voor de deur staat en we de laatste loodjes aan het leggen zijn om onze buiken net iets platter te krijgen. Om dat mogelijk te maken, is een goed bed met een goed matras een eerste vereiste.

Slaaptips voor sporters

Ontspanning voor je spieren in de nacht

Als sporter zet je het lichaam aan tot intensieve beweging en dat heeft natuurlijk invloed op de spieren. Je spieren worden door het sporten zwaar belast en hebben rust nodig om te herstellen.Dat kan natuurlijk op verschillende manieren, maar vooral ook in de nacht. Dat is namelijk de periode, waarin je lichaam volledig tot ontspanning komt. Een coolgel matras kan daaraan een belangrijke bijdrage leveren.

Waarom? De Climax Plus matrassen zijn voorzien van een coolgel toplaag en bieden meer dan alleen de perfecte ondersteuning voor je lichaam. In de winter is je lichaam na sportief bezig geweest te zijn, gebaat bij extra warmte. In de zomer als het warm is, dan is een aangename koelte weer bevorderend voor herstel. Je slaapt als sporter dan ook het hele jaar door fantastisch op deze matrassen doordat er sprake is van een optimale slaaptemperatuur.

slaaptips voor hardlopers

Meer energie als je goed slaapt

Als je goed slaapt, zorgt dat ervoor dat je vol energie uit bed stapt. Dat is voor het sporten natuurlijk een extra voordeel. Zo heb je nog meer kracht om te benutten tijdens het volgen van een intensieve training. Misschien ben jij iemand die direct in slaap valt bij het zien van je kussen, maar dat is op zich nog geen garantie voor een goede nachtrust. Je lichaam dient namelijk de nodige ondersteuning te krijgen op de meest comfortabele manier.

Slaap je minder snel in dan je zou wensen? Dan is het toch prettig om te weten dat je spieren in je lichaam in elk geval door de ideale combinatie van een goed bed en goed matras tot rust komen. Een goede nachtrust bevordert niet alleen de sportieve prestaties. Je wordt er in het geheel vrolijker en energieker van.

 

pexels-photo-1

 

Tips om prettig in slaap te vallen

Het is aan te raden om niet vlak voor het slapen je lichaam nog intensief te belasten door te gaan trainen. Er komt door de training namelijk adrenaline vrij en dat laat je lichaam minder snel goed ontspannen. Verder is het belangrijk dat de temperatuur in je slaapkamer niet te hoog en niet te laag is. Gemiddeld wordt een temperatuur van 18 graden Celsius aangeraden. Natuurlijk speelt de uitstraling van het interieur in je slaapkamer ook een rol. Natuurlijke materialen vormen de basis voor een aangename sfeer.

Steigerhouten bedden zijn een voorbeeld van een natuurlijke basis in je slaapkamerinterieur. Die kun je voorzien van comfortabel beddengoed om heerlijk onder weg te kruipen. Een opgeruimde slaapkamer draagt ook zeker bij aan het slaapcomfort net als een comfortabel kussen. Als je overdag of ruim voordat je gaat slapen actief aan sport doet, dan heeft dat op zich al een positieve invloed op het slapen. De basis in je slaapkamer dient dan natuurlijk nog wel ideaal te zijn.

Geef een reactie

Neem gerust contact op!

040 - 201 24 13