Toon alle categorieën

Wat gebeurt er na de bestelling van mijn bed?

14 Mar 2019

De werkwijze van Livengo

Voordat je iets koopt, wil je natuurlijk weten waar je aan toe bent. Of het nu gaat om de aankoop van een eiken bed of sierkussen, bij Livengo vinden wij het belangrijk om je hier zo goed mogelijk over te informeren. Ook wordt je nauw betrokken bij het proces na een bestelling, waardoor jij kunt bepalen wat je prettig vindt! In dit artikel nemen we je mee in de werkwijze die wij hanteren na een bestelling. Heb je nog vragen? Laat het ons weten!

Het bestellen van een product via onze webshop kan zonder hiervoor iemand van Livengo te zien of spreken. Toch vindt Livengo klantcontact ontzettend belangrijk. De klant is immers degene die bij ons bepaalt hoe het verdere proces verloopt!

Enkele dagen na bestelling

Livengo_werkwijze_telefonisch-contact-1

Nadat een bestelling is geplaatst, neemt een van onze medewerkers contact met je op. Wij vinden het leuk om nader kennis met je te maken, maar dit telefoongesprek heeft daarnaast ook een aantal voordelen. Zo kun jij alle vragen stellen die je jezelf maar kunt bedenken, zodat alles duidelijk is én worden eventuele fouten tijdig ontdekt.

Eerst wordt de bestelling met je doorgenomen. Alles wordt stap voor stap besproken, zodat we zeker weten dat alles klopt. Heb je geen lattenbodem besteld? Dan zal er gecontroleerd worden of je zelf al een lattenbodem hebt en of deze elektrisch is. Bij een elektrische lattenbodem dienen wij namelijk een kleine aanpassing te doen aan het bed. Wel zo handig als je lattenbodem ook op het elektriciteitsnet aangesloten kan worden natuurlijk!

Heb je een matras besteld? Dan wordt vluchtig de keuze met je doorgenomen. Enkele matrassen zijn geschikt voor personen met een gewicht tot 90 kilo. Ben je lichter, zal het matras waarschijnlijk te hard aanvoelen. Wij raden bij een nieuw matras ook aan om een matrasbeschermer mee te bestellen. Op die manier wordt de levensduur van je matras aanzienlijk verlengt.

Wanneer de bestelling is doorgesproken en alles klopt, kan er een leverdatum worden afgestemd. Ben je jouw huis aan het verbouwen en wil je dat het bed 3 maanden later -na de verbouwing- wordt geleverd? Geen probleem! In dat geval wordt na ongeveer 2 maanden opnieuw gebeld voor een exacte leverdatum. Wil je dat het bed op korte termijn wordt geleverd? Dan wordt er geprobeerd een leverdatum vast te leggen.

Als laatste worden de contact- en adresgegevens gecheckt.

Enkele dagen voor levering

Livengo_blog_werkwijze_tijdstip-van-levering

Enkele dagen voor levering ontvang je een mail met het tijdstip van levering op de afgesproken bezorgdag. Helaas kunnen wij niet precies voorspellen hoe laat de chauffeur bij jou thuis arriveert. Om die reden ontvang je van ons een tijdstip op 1 á 2 uur nauwkeurig. We verzoeken je dit tijdstip te bevestigen, zodat we zeker weten dat je deze hebt ontvangen. Ontvangen we geen reactie? Dan zal een van onze medewerkers ongeveer een dag voor levering telefonisch contact met je opnemen.

Levering

Livengo_werkwijze_levering_1

De chauffeur arriveert binnen de aangegeven tijd bij jou thuis. Haalt hij dit niet of is hij er aanzienlijk vroeger, neemt hij telefonisch contact op. Na aankomst tilt de chauffeur de onderdelen van het bed naar de gewenste slaapkamer, waar hij het bed vervolgens vakkundig voor je monteert.

Om arbotechnische redenen kunnen wij de chauffeur niet verplichten om matrassen en kasten naar de gewenste slaapkamer te tillen. Om die reden geldt voor deze producten dat ze worden geleverd tot achter de voordeur.

Is alles afgeleverd en staat je bed in elkaar op de juiste slaapkamer? Dan vervolgt de chauffeur zijn route naar het volgende adres. Heb je nog een vraag of opmerking wanneer de chauffeur weg is? In dat geval kun je terecht bij onze klantenservice.

Livengo_blog_werkwijze_review

Op deze manier proberen wij persoonlijk contact en goede service te waarborgen. Laat ons ook vooral weten wat je vindt van de geleverde producten en de service door het plaatsen van een review op onze website. Zijn er nog vragen of opmerkingen over onze werkwijze? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen!

 

Geef een reactie

Neem gerust contact op!

+31(0) 40 201 24 13